Siemens TK589NL zilver

De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op 11 goedgekeurde reviews die zijn achtergelaten voor de Siemens TK589NL zilver op Kieskeurig.nl. Deze beoordeling wordt berekend door de som van de reviewscores te delen door het aantal reviews.

7,4

nisu 27-01-2015

*********NIET KOPEN**********
Deze machine gekocht in juli 2012. Thuis gekomen bleek deze machine toch wel veel lawaai te maken bij het malen van de koffie maar goed de koffie was goed. Jaja was goed want heel langzaam begon er na 2 jaar, zeg maar 2 jaar en een paar maanden, een beetje water onder het koffiezet apparaat te ontstaan. Nu was het een plasje water. Toen een mail naar de Siemens gestuurd met de klacht. Na 2 dgn een telefoontje gekregen van de servicedesk. Ze konden niets doen, ja de 2 jaar garantie is voorbij hé. Ze konden hem wel ophalen en repareren a raison € 145,= en dat is dan zonder de onderdelen.

Degene die dit apparaat wil kopen neem dit goed in je op en neem een ander merk.

Ik zeg niet dat ze beter zijn maar een gewaarschuwd mens...........

klein543 15-03-2014
Geschreven voor: Siemens TK589NL zilver

Na 2 jaar en 6 weken al defect (koffie loopt rechtstreeks in opvangbak) en Siemens biedt deze aan te repareren voor 199 euro!!! ADVIES: niet kopen dit kopen dit apparaat want wij zijn niet de enige met dit probleem!!

erwinf75 24-04-2012
Geschreven voor: Siemens TK589NL zilver

Op zich prima apparaat: koffie is goed, en dat is het belangrijkste.

Wel opletten: volgens de specificaties heeft die een kopjesverwarm functie. Maar die heeft die dus niet!
Ook in de gebruikshandleiding staat dat die wel de functie heeft. Maar heb contact opgenomen met Siemens en die bevestigen dat die functie er niet opzit!
Dat vind ik wel erg slecht! Was voor mij 1 van de redenen om dit apparaat te kopen....vandaar een 2 voor mogelijkheden. Men moet wel eerlijk zijn over de mogelijkheden.

paulvonk33 22-04-2012
Geschreven voor: Siemens TK589NL zilver

Nu sinds december 2011 in bezit en ongeveer een kopje of 700-800 mee gezet.

De smaak: wij hebben nu ongeveer 25+ verschillende soorten bonen geprobeerd. Van goedkoop tot ver over 20 euro de kg. Ik moet eerlijk zeggen dat de duurdere bonen ook echt lekkerder zijn. B.v. de bonen van Illy en de duurdere van Segrafredo scoren bij ons tot nu toe het best. Maar een echt lekkere bak koffie hebben wij nog niet gevonden.

De mogelijkheden: deze zijn prima in orde bij deze machine. van espresso tot een gewone bak tot cappucino het kan allemaal. Het milk whirl systeem ( opschuim systeem voor melk) valt vies tegen, het schuimt slecht en word gewoon niet warm. Van tevoren de melk opwarmen helpt wat. Maar lijkt mij niet de bedoeling.

Gebruiksgemak: Over het algemeen prima. Nadeel is dat de opvangbak voor het water erg snel vol is, bij het aan en uitzetten of op de eco stand zetten giet hij behoorlijk wat water in de bak.
De zetgroep schoonmaken gaat ook makkelijk met 1 hendel die je verschuift om de groep eruit te halen. Nadeel hiervan is dat er behoorlijk wat koffiedik in en om de zetgroep heen zit. Als je hem dus verwijderd moet echt de stofzuiger er aan te pas komen. Ook in de machine ligt behoorlijk veel koffiedik verspreidt wat na verloop van tijd behoorlijk vies eruit ziet. Veel schoonmaak werk dus.

Vormgeving: die is prima, het apparaat staat mooi in de keuken. Al is dit wel een persoonlijke keuze natuurlijk.

Duurzaamheid: is tot nu toe prima al voelen sommige onderdelen wel erg goedkoop aan. B.v. het milk whirl systeem. Deze had ik in de vaatwasser gedaan en kwam er verkleurd uit? Resultaat een lelijke witte plek op de draaiknop.

Grootste nadeel vind ik de temperatuur van de koffie. In het menu heb ik m al op zijn hoogste stand gezet maar nog is de temperatuur niet geweldig. Opwarmen van de kopjes is een must anders zit je gewoon een lauwe bak koffie te drinken. Dit probleem bij Siemens neergelegd en schijnt normaal te zijn.

Dit allemaal opsommend is het een redelijk apparaat maar voor €400+ had ik meer verwacht en zou in de toekomst dit apparaat ook niet meer kopen.

Ria 1954 05-07-2012

Hallo Paul,
Wij gaan dit apparaat ook kopen we hebben nu een andere van Siemens is nu 4 jaar oud maar heeft rare kuren. Wij gebruiken koffiebonen van V&D de gouden zakken,is echt heerlijk. Ook de bonen van de Hema zijn goed, lekker vol van smaak en goedkoop. Ik zou zeggen probeer het eens.
Groetjes Ria.

Paull1 06-02-2012
Geschreven voor: Siemens TK589NL zilver

Ik heb dit apparaat 2 jaar. De koffienis lekker ennhet apparaat heeft veel mogelijkheden.
Alleen hetnonderhoud isnfrustrerend.
In het begin moest ongeveer eens per twee maanden ontkalkt en gereinigd worden. Het apparaat geeft dat aan. Nu moet het ongeveer elke twee weken.
Ik gebruik altijd de Siemens onderhoudsprodukten.
De koffie wordt dan welmerg duur. En je mag van een apparaat van deze prijs verwachten dat dit niet nodig is.

Nick3336 05-02-2012
Geschreven voor: Siemens TK589NL zilver

Voorheen een Saeco gehad, tot op heden zeer tevreden.
De prijs was de doorslag tijdens de Mediamarkt BTW loze dagen.
Koffie is heerlijk en vooral in te stellen temp is een pre.
Wel een paar minpuntjes, geluid en de opgeschuimde melk is lauwig. (is op te lossen met een iets minder schuim stand.) Duurzaamheid weet ik nog niet dat zal dus blijken.
App is tot op heden wel minder storingsgevoelig dan de Saeco/

Tuinbloem 04-09-2011
Geschreven voor: Siemens TK589NL zilver

Nog geen jaar in bezit en al kapot reparatie 209,-- euro.
Gelukkig valt het nog in de garantie.
Het schoonmaken van het apparaat vind ik ingewikkeld en komt altijd op een ongelegen moment. De reinigingstabletten en ontkalker kosten ongeveer 16.-- euro voor 10x.
Het schoonmaken gebeurt ongeveer 1 x per 5 weken.

In het dagelijks gebruik is het een handig apparaat. Koffie smaakt goed. Maakt wel veel lawaai bij het malen van de bonen.

SA1981 22-08-2011
Geschreven voor: Siemens TK589NL zilver

Heb dit apparaat 2 weken geleden gekocht en ben er zeer tevreden mee. Heb lang getwijfeld en rond gekeken (oa. naar Saeco machines) en toch voor deze Siemens gekozen. Qua uiterlijk vond ik hem mooier, strakker uitzien. Daarnaast is hij makkelijk te bedienen. Het waterreservoir is goed te bereiken en te vullen. Heb nog geen gebruik gemaakt van de cappucino optie. >> +: uiterlijk, makkelijk te bedienen en onderhouden. >> -: Komt veel water in de wateropvangbak na een kop koffie. Verder springt de machine niet automatisch uit wanneer je hem een paar uur ofzo niet gebruikt.

jutrecht 02-08-2011
Geschreven voor: Siemens TK589NL zilver

In het begin wel wennen aan het knoppen systeem. Er zijn maar een paar knoppen waarmee je veel moet instellen.
Ik ging ervan uit dat volautomatisch koffie en melk betekende dat je met 1 druk op de knop een cappucino kon maken. Dit is niet het geval. Je moet de melk eerst maken en daarna de koffie.
Lekkere koffie en bevalt goed na enige opstartperikelen.

B W 02-07-2011

Mooi en prima apparaat.
Heeft best veel mogelijkheden.
De temperatuur is in 3 stappen instelbaar en is op zijn hoogste stand voor ons precies goed (houden van een warm kopje koffie).
Handig en makkelijk te vullen waterresservoir.
Klein nadeel vinden wij het lekken van water in de machine.
Na 4 a 5 kopjes koffie heeft de machine inwendig ruim een kopje water gelekt.
Dit komt weliswaar onder in de lekbak maar wij vinden dit veel.
Het is geen water wat onder de koffie- of spoeluitloop lekt maar puur van de machine zelf.
Zijn er direct mee terug naar de winkel gegaan en hebben van de verkoper een nieuwe mee gekregen.
Thuisgekomen blijkt de nieuwe machine hetzelfde te hebben.
Toch maar even contact opgenomen met de technische dienst van Siemens en deze verklaarde dat dit normaal was!!!?????
Jammer!!!! Tenminste als dit echt zo normaal is.
Je moet dus echt op tijd het lekbakje leeg maken en niet zoals door ons verwacht eens per week of om de paar dagen, maar afhankelijk van het aantal kopjes gezette koffie gewoon dagelijks of zelfs tussendoor.
Mocht iemand van Siemens dit lezen en het niet normaal vinden, dan graag zijn reactie.
Voor de rest zoals gezegd, een prima en betaalbare goede machine met lekkere koffie!
B&W

izodoor 10-11-2010

Helemaal super,

makkelijk in gebruik, vormgeving voldoende, smaak ligt vaak aan de koffiebonen die gebruikt worden en natuurlijk je eigen smaak..

Kortom een goede machine voor een mooie prijs..

TIP;

Heb deze ook via wehkamp.nl besteld met bestelcode 867-36-119 (deze heeft n.l het zelfde ean-code) maar is €417,- excl bezorgkosten, dus gelijk de goedkoopste van NL.. Ik weet niet hoe lang deze nog blijft staan voordat ze erachter komen, de TK589NL staat ook nog voor €599,- op de website (met hetzelfde ean-code)

Ik heb deze reeds mogen ontvangen "staat TK589NL op de doos"